Identity branding
Zout
Een naam met een snufje geschiedenis
De naam "Zout" kwam uit de koker van Rick en Jessie, wij waren er meteen weg van. Het is kort, krachtig, en roept meteen dat gevoel van smaak op. Maar er zit meer achter. Zout was namelijk een hoofdingrediënt bij het looien van leer en aangezien het restaurant in het Looierkwartier zit, is het ook een mooie knipoog naar het verleden. "Zout" is dus niet alleen makkelijk te onthouden, maar legt ook de focus op zowel smaak als geschiedenis. En als bonus zorgt het voor een leuke dynamiek met "Smaak" aan de overkant. Kortom, een schot in de roos.
Een smaakvolle huisstijl
Toen we aan de slag gingen met de huisstijl en het logo voor "Zout", vielen de puzzelstukjes direct op hun plek. Het leek wel voorbestemd. De briefing van Rick en Jessie was spot-on en onze ideeën sloten naadloos aan bij hun visie. We hebben gekozen voor een stijl die rust uitstraalt, met een beetje art deco en een knipoog naar de jaren 70. Deze elementen vormden de basis voor het logo en de visuele identiteit van "Zout".Wat de boel helemaal afmaakt, is hoe goed het aansluit bij het interieur dat Studio Baak heeft ontworpen. Vanaf de eerste schetsen was het al duidelijk: dit is een match made in heaven. Alles klopt, van de kleuren en vormen tot de sfeer die we samen wilden neerzetten. Zout is daarmee niet zomaar een plek om te eten, het is een beleving.
Meer dan lekker eten
Bij "Zout" draait het om meer dan lekker eten—het is een plek waar je je meteen thuis voelt. Met een modern en warm interieur en een menu dat verrassend, maar laagdrempelig is, wordt "Zout" dé plek om te genieten en te ontspannen. Of je nou een local bent of van verder weg komt!Zout is meer dan een ingrediĆ«nt; het is onze handtekening, de belofte van verfijning zonder te vragen. Bij Zout voegen we net dat beetje extra toe aan elke ervaring, waardoor gasten verliefd worden op de smaak.